Istoria biciletelor

Denumirea de “bicicletă” provine din Franța, data originii fiind plasată undeva prin anul 1860. Ea a fost dată vehiculelor cu două roți destinate transportului oamenilor, vehicule care îl obligă pe utilizator să-și mențină singur echilibrul.

Există mai multe versiuni relative la geneza bicicletei, dar este puțin probabil să existe vreun istoric în măsură să cunoască numele inventatorului bicicletei.

Una din aceste versiuni, despre care unii pretind că ar fi prima, este cea bazată pe o schiță care ar fi fost întocmită în anul 1493 de către Gian Giacomo Caprotti, un elev al lui Leonardo da Vinci.Hans-Erhard Lessing, autor german, pretinde că această afirmație este falsă.

O altă versiune a primei biciclete, tot ne-verificabilă, este cea numită “Celerifere”, construită de către francezul Mede de Sivrac în anul 1791. Invenția constă din două roți conectate între ele prin intermediul unei rame de lemn, iar obiectul era decorat, cu intenția de a arăta ca un cal sau un leu. “Celerifere” nu avea posibilitatea de pedalare, era practic doar o noutate menită să-i distreze pe bogătașii vremii.

Prima invenție documentată și verificabilă a unei biciclete utilizabilă în mod practic, a fost cea a baronului german Karl von Drais în anul 1817. Numită de către inventator "Laufmaschine" (mașina pentru alergat) a fost prezentată în anul 1818 la Paris.Von Drais a obținut brevetul de invenție în același an.

“Mașinăria” lui von Drais își putea schimba direcția de mers, dar tot nu avea pedale.

În 1860, francezul Ernest Michaux și fratele său Pierre creează ceva ce avea și pedale, și-și denumesc invenția “Velocipede”.

În jurul anului 1870 au apărut primele vehicule integral metalice, cu câteva modificări importante. Una dintre acestea a constat în faptul că roata mai mare din faţă a devenit şi mai mare, începând să fie proiectată în funcţie de lungimea maximă a picioarelor utilizatorului, deoarece s-a descoperit că, cu cât era mai mare, cu atât creştea şi distanţa parcursă la o singură apăsare de pedală. A doua modificare, mai importantă decât prima, a fost folosirea anvelopelor din cauciuc masiv. 

De asemenea, modelele au ţinut cont şi de necesităţile femeilor, apărând astfel tricicleta pentru adulţi pe care acestea o puteau folosi chiar şi dacă purtau fuste lungi.

În anul 1876, Archibald Sharp, un inventator londonez, a introdus roata cu spiţe de întindere, a cărei greutate redusă şi rezistenţă ridicată a dus la lărgirea posibilităţilor de proiectare şi la producerea unei game variate de biciclete. 

În perioada următoare, englezii sunt cei care avansează tehnologic în domeniu, ajungând ca în 1885 să producă ceea ce ei au numit “safety bike” (bicicleta sigură, adică bicicleta pe care ești în siguranță), care se aseamănă foarte mult cu bicicleta actuală, din punct de vedere funcțional și al formei.

CONTACT

  • +40 723 611 116
  • office@century-bike.ro

TWITTER

FACEBOOK

© 2014 Century Bike |  ANPC  | Site by Handsome